Dag 42. (Ungefär)

Produktiv förmiddag! 

Innan lunch (vilken infaller runt kl 16:00) har det hunnits med att snacka med Skandiabanken, mejlas iväg timrapport, söka två jobb samt (och detta har vi allenast Erik att tacka för) ätas frukost TVÅ GÅNGER! Gött! Men vi är inte riktigt så lata jämt. Här kommer en liten uppdatering på vad som hänt sen sist:
Erik och Arvid har bytt jobb. Förut arbetade jag (Arvid) med att vakta två barn. Barnen är snälla och ibland trevliga de tycker om att spela TV-spel, äta kakor, spela på iPad, läsa böcker och kasta saker. Det sista är kul till en början men personligen tycker jag att när man kastat en trådrulle fram och tillbaks med en åttaåring i 40 minuter i streck börjar det bli rätt tråkigt. 

Medans jag knegade på med det här jobbade Erik också som barnbakt, på förmiddagarna i 17:e (där vi bodde förut i närheten av Place Charles du Gaulle och Arc de Triomphe om ni minns) men med för lite timmar för att det skulle gå runt. Samtidigt hade även jag lite för lite timmar för att få det och gå runt. Eftersom det blir lättare att hitta jobb om man kan jobba närsomhelst så bestämde vi efter fem minuters disskussion att Erik skulle få mitt jobb. han fick det billigt, köpesumma; en st öl á 50 cl. På så sätt blev vi båda gladare. Jag ser till att hitta ett nytt kneg och Erik slipper oroa sig för att inte ha tillräckligt med kneg. 
 
Jag lovar, det är smartare än det låter.
 
Under tiden knegar Björn på på sin restaurang. Han går upp tidigast av alla om mornarna vilket känns smått surrealistiskt. Men bra, vi slipper väcka den björn som sover eftersom han får väcka sigsjälv. Björn jobbar rätt mycket, det verkar rätt slitigt men som ett bra jobb. Men han berättar säkert mer om det i ett senare inlägg om jag känner honom rätt.
 
gabriel knegar också på. Han jobbar fulltid i lagret på en klädaffär samtidigt som han ett par timmar i veckan jobbar på en pub som heter The Frog and Rostbeef. Gabriel leder med andra ord jobbligan med flest antal jobbade timmar överlägset! Sist i ligan ligger Pontus sedan kommer jag, Erik och Björn slåss om andraplatsen.
 
Igår var jag, Gabriel och Pontus på en klubb för svenskar. Den går ut på att ett antal svenskar som lärt känns varandra mestadels genom Facebook gissar jag träffas och snackar skit och dricker öl. Väldigt trevligt med trevliga människor. Vi träffar mycket trevliga människor här, vi har te.x. just fått tre nya grannar som just flyttade hit från Sverige och som nu bor bara ett par kvarter bort. 
 
Jag promenerade hem i Parisnatten längs med Canal Saint Martin. Det var bitvis rätt vackert.

 
Dagens uppkommande problem är att vår vän Nisse Hagersten är påväg hit och ingen utom Björn har en aning om när var eller hur han kommer. Om han vill bli hämtat på något speciellt ställe om han har ett telefon nummer eller någonting alls i den stilen. Eftersom björn jobbar kan vi inte snacka med honom heller men det löser sig säkert det här. Annars får väl Nisse bo på gatan som en hel del andra människor gör i Paris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0